Sty 17

Jaka herbata jest najzdrowsza na świecie ?

TERAZ W PROMOCYJNEJ CENIE DO WYCZERPANIA ZAPASÓW. REWELACYJNE KAPSUŁKI PRZECIWSTARZENIOWE

Wszyscy wiemy, że nie każda herbata jest korzystna dla naszego zdrowia. Jedną z nich jaka pozytywnie wpływa na nasz organizm to ta zielona, a najzdrowsza jej odmiana to herbata zwana Matcha. Jest to herbata stosowana w Japonii podczas ceremonii picia herbaty. Według buddyjskiego mnicha Eisai matcha to „najlepsze lekarstwo na problemy natury umysłowej i medycznej, to sposób by życie stało się pełnym”.

Matcha zawiera mnóstwo witamin i minerałów, przeciwutleniaczy oraz substancji chemicznych z grupy polifenoli zwanych katechinami. Ma zbawienny wpływ na organizm a między innymi:

MA DZIAŁANIE USPOKAJAJĄCE

Herbata Matcha od tysięcy lat używana jest przez buddyjskich mnichów aby uspokoić umysł i zrelaksować a przy tym nie otępić. Jednocześnie nie powoduje dekoncentracji a wręcz odwrotnie zwiększa percepcję mózgu i zapewnia więcej energii i koncentracji.

ODCHUDZA

Herbata Matcha zmniejsza apetyt, a połączenie składników biologicznych zapewnia lepszy metabolizm. Termogenaza i utlenianie tłuszczów wspierają się nawzajem i są przyspieszone a to powoduje szybsze spalanie tłuszczu i zmniejszenie wagi. Matcha przynosi korzystne efekty przy każdej diecie.

MA DUŻO ANTYOKSYDANTÓW

Antyoksydanty to składniki odżywcze i enzymy, które walczą z negatywnymi skutkami oddziaływania wolnych rodników na nasz organizm. Inna ich nazwa to przeciwutleniacze. Dzięki nim wyglądamy młodo, czujemy się zdrowi oraz zapobiegamy różnorakim chorobom. Warzywa i owoce mają tych składników dużo a nawet bardzo dużo ale herbata Matcha bije wszystko na głowę – ma największe ich stężenie. Nie ma innego produktu spożywczego, który miałby ich więcej !!!

OCZYSZCZA CIAŁO

Matcha ma w swym składzie bardzo wysoki odsetek chlorofilu i dlatego wspiera perfekcyjnie eliminację toksyn. Czynnik odpowiedzialny za zielony kolor jest wchłaniany przez jelitową błonę śluzową, zbiera toksyny z miejsca, w którym są przechowywane i przenosi je do eliminacji nie obciążając przy tym wątroby. Działanie odtruwające zapewnione jest również przez katechiny, których silne właściwości przeciwutleniające mają korzystny wpływ na równowagę pomiędzy utlenianiem a redukowaniem substancji.

ZAPOBIEGA STARZENIU SIĘ

Matcha to silna broń przeciwko procesowi starzenia się. Na proces ten ma wpływ detoksykacja, poprawienie procesów metabolicznych, lepsze trawienie, większa energia, lepsza kondycja psychiczna.

REGULUJE CIŚNIENIE KRWI

Zielona herbata zalecana jest zarówno przy nadciśnieniu jak i niedociśnieniu. W jednym przypadku podwyższa je a w drugim obniża.

UKŁAD SERCOWO NACZYNIOWY

Badania przeprowadzone na ponad 40000 osób w wieku od 40 do 79 lat trwające przez okres 11 lat wykazało, że spożycie 5 filiżanek zielonej herbaty dziennie (co odpowiada około połowie filiżanki herbaty Matcha) zmniejszyło śmiertelność z powodu chorób sercowo naczyniowych o 16 % wśród mężczyzn oraz 32 % wśród kobiet.

UDARY MÓZGU

W 2009 roku poddano analizie 9 opublikowanych badań z 4378 udokumentowanymi udarami pośród łącznie 194965 osób. Wykazały one, że picie zielonej herbaty zmniejszyło ryzyko udaru mózgu o 21 % przy spożyciu 3 lub więcej filiżanek dziennie.

RAK

Została przeprowadzona imponująca liczba badań dotyczących wpływu picia herbaty na zapobieganie powstania nowotworu oraz na powstrzymywanie jego rozwoju. Matcha zawiera ogromną ilość składników wspierających zdrowie, które są łatwo wchłaniane przez organizm. Ważne jest aby zielona herbata była spożywana regularnie. W 2004 roku między innymi japońscy naukowcy odkryli składnik o nazwie EGCG, który obecny jest w herbacie w wysokim stężeniu a który posiada właściwości hamujące rozwój raka – składnik ten przyłącza się do guza i w ten sposób hamuje jego rozrost.

Sty 16

Jajko – jeden z najwartościowszych produktów spożywczych

TERAZ KOLAGEN NATYWNY GOLD W NIŻSZEJ CENIE !!! POZBĄDŹ SIĘ ZMARSZCZEK BEZ SKALPELA

Kiedyś na temat jajek krążyło wiele negatywnych opinii. Szczególnie mówiło się aby ich nie jeść, bo podwyższają poziom cholesterolu – co dziś wiadomo już, że jest wierutną bzdurą. Kolejnym zabobonem było przestrzeganie mężczyzn przed spożywaniem jaj ze względu na ich negatywny wpływ na płodność.

Obecnie te i inne negatywne opinie można schować między bajki, gdyż wiadomo jest, że jaja to samo zdrowie. Kryje się w nich skarbnica witamin, minerałów i składników odżywczych. Zawierają one:

  • kwas foliowy
  • potas
  • siarkę
  • fosfor
  • żelazo
  • cynk
  • kwasy tłuszczowe omega 3 i 6
  • witaminę A
  • witaminę E
  • witaminę D
  • witaminę K
  • witaminy z grupy B: B1, B2, B3, B12

Jajka można jeść codziennie bez negatywnych skutków, a wręcz odwrotnie – z korzyścią dla zdrowia.

Wyniki ostatnich badań znalazły w jajach składnik, który ma być używany jako część składowa leku na raka.

Jaja posiadają najwięcej ze wszystkich produktów żywnościowych witaminy D, a to jest ważne szczególnie zimą. Zawartość innych witamin powoduje, że jajka pomagają utrzymać skórę w odpowiedniej gładkości i wpływać na nią odmładzająco.

W żółtku znajdują się cenne substancje, które zapobiegają rozwojowi chorób neurodegeneracyjnych w tym choroby Alzcheimera. Natomiast zawarty w nich kompleks o nazwie yolkina, podobnie do kolostryniny z siary mleka krów, zapobiega odkładaniu się blaszek amyloidowych, które powodują degenerację komórek nerwowych.

Jajka zawierają lecytynę, dzięki której uczenie przychodzi nam łatwiej, lepiej panujemy nad stresem, łatwiej zapamiętujemy i szybciej kojarzymy. Białko natomiast zawiera cystatynę, która zapobiega takim nowotworom jak: piersi, mięsaka, czerniaka.

Jajka są pokarmem wysokowartościowych, który powinny spożywać szczególnie osoby starsze, chore i dzieci.

Choć jaja można jeść w każdej postaci, to najlepszym rozwiązaniem są te na miękko, gdyż właśnie w nich zachowuje się najwięcej wartości odżywczych. Jeśli lubicie te na twardo to ok, ale gotujcie je tylko przez taki czas jaki jest na to potrzebny. Wiele osób wrzuca jaja do wody, wykonuje w międzyczasie inne czynności, a te gotują się 20 minut, pół godziny …. Nie róbcie tak, bo pozbawiacie jajka tego co najcenniejsze. Jajecznicę również przyrządzajcie tak, aby nie ściąć do końca białka.

Kupujcie tylko jaja ekologiczne, czy znajdźcie jakąś babinkę na wsi, gdyż te kupowane w marketach to katastrofa. I nie dajcie się zwieść tekstami typu : „prosto od baby”, „z naszej zagrody”, „spod strzechy” itd. To tylko teksty reklamowe nie mające nic wspólnego z prawdą.

Kupując w sklepie powinniście wiedzieć co oznacza cyfra na stemplu:

3 – oznacza chów klatkowy czyli „obóz koncentracyjny” dla kur. Mają one tam tak ciasno, że nie ma miejsca aby się obrócić, dziobią się, chorują. Kury te karmi się wyłącznie sztucznie, dodaje hormony wzrostu oraz antybiotyki. Nie jedz takich jajek !!!

2 – znamionuje chów ściółkowy. Kura spędza całe życie w zamkniętym pomieszczeniu, ale przynajmniej może się swobodnie poruszać. Karmiona sztucznie. Te jaja też się nie nadają !

1 – oznacza chów wolno wybiegowy. W ciągu dnia kura chodzi po podwórku, je trawę, dżdżownice, a na noc jest zamykana w klatce. Jajo od tej kury możesz kupić i jeść.

0 – jest to chów ekologiczny. Kura biega wolno, kiedy chce. Pasza jaką się ją karmi jest ekologiczna.

Zdrowe są nie tylko same jaja ale i ich skorupki. Mają one niesamowite właściwości, napisałam o tym odrębny artykuł, który warto przeczytać TUTAJ.

Jaja to super żywność ale i nie tylko, są idealne do przygotowywania maseczek na twarz, odżywek do włosów oraz świetnie radzą sobie z kaszlem przygotowane w postaci kogla mogla.

 

źródło: „Małgorzata Kozłowska – Wojciechowska, Katarzyna Bosacka „Czy wiesz co jesz?”

Sty 13

Dlaczego nie warto jeść białego ryżu ?

UWAGA. TERAZ W SUPER NISKIEJ CENIE ! SUPLEMENT DIETY TYLKO DLA KOBIET

Zacznijmy od tego, że biały ryż nie występuje w naturze. Naturalnym jest ryż brązowy. Ziarno ryżu to miękki węglowodanowy miąższ wewnątrz oraz kiełek, otręby i łupina na zewnątrz. I właśnie te zewnętrzne warstwy najbardziej wartościowe są usuwane abyśmy otrzymali ryż biały. W łuskach znajduje się masa witamin, minerałów i składników odżywczych. Są to substancje naturalne dlatego szybko się psują. Producenci jednak marzą o tym aby produkt na półce mógł stać jak najdłużej dlatego wyrzucają to co wartościowe aby wydłużyć jego przechowywanie.

Wygląda to tak, że ryż brązowy zostaje przemielony a następnie w specjalnych maszynach wypolerowany talkiem albo innym chemicznym proszkiem, żeby był gładki, błyszczący i biały. No i jednocześnie tani i prawie bezwartościowy.

Podczas przemysłowej obróbki brązowy ryż traci 90 % witaminy B, 80 % witaminy B1, 67 % witaminy B3 i prawie cały błonnik.

Ugotowany brązowy ryż nie zawiera w swoim składzie glukozy, fruktozy, laktozy, maltozy ani galaktozy dlatego jedzenie tego rodzaju ryżu znacznie obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę. Ryż biały odwrotnie – cechuje się wysokim indeksem glikemicznym dlatego jedzony w nadmiarze może przyczynić się do tej choroby.

Ryż brązowy ze względu na dużą zawartość selenu zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych, chorób serca i stawów. Wysoka zawartość włókna pokarmowego stawia go na szczycie listy pokarmów wspomagających w walce z nowotworem jelita grubego. Jest też idealny w walce z otyłością, gdyż wysoka zawartość błonnika powoduje wolniejsze trawienie i poprawę pracy jelit a to skutkuje dłuższym uczuciem sytości.

A teraz zerknijcie na porównanie zawartości składników odżywczych w białym i brązowym ryżu:

Porównanie wartości odżywczej białego

i brązowego ryżu (w 100 g)

Składniki

Ryż biały

Ryż brązowy

Białko (g)

6,7

7,1

Tłuszcz (g)

0,7

1,9

Węglowodany ogółem (g)

78,9

76,8

Błonnik pokarmowy (g)

2,4

8,7

Potas (mg)

111

260

Wapń (mg)

10

32

Fosfor (mg)

135

250

Magnez (mg)

13

110

Żelazo (mg)

0,8

1,3

Mangan (mg)

0,48

2,4

Witamina E (mg)

0,33

0,7

Witamina B1 (mg)

0,05

0,48

Witamina B2 (mg)

0,02

0,05

Witamina B3 (mg)

0,82

4,7

Witamina B6 (mg)

0,17

0,49

Foliany (μg)

29

53

 

ZATEM ? JEŚLI RYŻ TO BRĄZOWY !

UWAGA ! TERAZ MOŻESZ ODCHUDZAĆ SIĘ ZE SLIMCOL ZA SUPER CENĘ ! PROMOCJA OGRANICZONA DO WYCZERPANIA ZAPASÓW

Źródło: „Największe kłamstwa naszej cywilizacji” Beata Pawlikowska

Gru 30

Prosty sposób na kaca

Impreza, dobra zabawa, alkohol … wszystko fajnie, ale efekt na drugi dzień u niektórych to kac i potworny ból głowy.

Czterdziestoprocentowa wódka posiada odczyn zasadowy 7,4. Alkohol uderza do głowy i wywołuje przyjemne wrażenie, gdyż zakwaszone środowisko wewnętrzne otrzymuje porcje zasady o praktycznie jednakowym odczynie jak krew. Po upływie czasu alkohol w organizmie przeobraża się w kwas octowy, którego ph wynosi 2,9 co negatywnie oddziałuje na mózg i z tego też powodu pojawia się ból głowy. Każdy ból głowy, nie tylko ten kacowy, związany jest z zakwaszeniem płynu również tego, który znajduje się w mózgu, do którego właściwej pracy zużywanych jest 20 % wszystkich płynów w organizmie. Sam kac natomiast czyli suchość w jamie ustnej to objaw odwodnienia organizmu.

Jak zatem sobie z tym poradzić ?

Na ból głowy nie należy brać żadnych tabletek, a po prostu wypić szklankę osolonej wody. Najlepiej użyć soli himalajskiej, która zawiera masę składników mineralnych. Pozwala przyspieszyć zachodzenie reakcji biochemicznych i wyregulować środowisko wewnętrzne organizmu.

A kac ? W szaloną noc zakrapianą alkoholem należy pić dużo wody. Nieważne, że popijasz wódkę sokiem pomarańczowym, nieważne, że pijesz drinka z tonikiem – weź 1,5 litrową butelkę z wodą, wyciśnij do niej jedną cytrynę i w międzyczasie ją wypij, a rano kaca nie będzie.

Dwa sposoby prościutkie, nie skomplikowane a załatwiają sprawę.

Udanej imprezy 🙂

.

Gru 27

Nasiona chia – ogromne bogactwo wartości odżywczych

 

Nasiona chia to powszechna nazwa szałwii hiszpańskiej uprawianej w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej.

Są to maleńkie nasiona, mniejsze nawet niż sezam, len czy konopie.

W smaku są lekko orzechowe a kolorystycznie mogą być w odcieniu białym lub czarnym. Białe nasiona są droższe, gdyż występują rzadziej, jednak nie ma znaczącej różnicy pomiędzy nasionami jeśli chodzi o wartości odżywcze.

Nasiona chia można spożywać bez ograniczeń, jest to dodatkowo istotne dla osób chcących się odchudzać, bo pęcznieją one dając uczucie sytości.

Jeśli chodzi o wartości odżywcze to zwrócili na nie uwagę lekarze, dietetycy sportowcy oraz zwolennicy surowych diet gdyż tkwi w nich ogromne bogactwo wartości odżywczych.

Nasiona chia:

– zmniejszają stany zapalne i bóle stawów

– obniżają poziom cholesterolu

– zwiększają poziom energii

– zwiększają wydajność sportową

– usprawniają procesy trawienne

– zwiększają metabolizm i pomagają w utracie wagi

– poprawiają stan włosów, skóry i paznokci

Nasiona chia zawierają: niacynę, kwas foliowy, wapń, magnez, potas, żelazo, selen, witaminy A, C i E. Dostarczają one organizmowi antyoksydantów, które pomagają neutralizować wolne rodniki uszkadzające komórki.

Według Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych porcja wynosząca 30 g czyli około 2 łyżek nasion zawiera 137 kalorii, 11 g błonnika pokarmowego, 4 g białka, 9 g tłuszczu oraz 4 g kwasów tłuszczowych omega – 3. Nasiona te zawierają wszystkie 9 aminokwasów, których organizm człowieka nie jest w stanie wytworzyć i które musi pozyskać z pożywienia.

Kolejna rzecz to błonnik. Aby organizm ludzki przeprowadzał właściwe procesy trawienne i wydalnicze potrzebuje produktów bogatych w błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Nasiona chia zawierają oba te typy.

Nasiona te uważa się za produkt stanowiący najbogatsze źródło kwasów tłuszczowych omega – 3 pochodzenia roślinnego.

Według danych Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych w 100 g nasion chia znajduje się:

– 15 razy więcej magnezu niż w brokułach

– 9 razy więcej fosforu i 5 razy więcej wapnia niż w krowim mleku

– 3 razy więcej białka niż w fasoli czerwonej kidney

– 3 razy więcej żelaza niż w szpinaku

– 2 razy więcej selenu niż w nasionach lnu

– 2 razy więcej potasu niż w bananach

– 2 razy więcej błonnika pokarmowego niż w płatkach z otrąb pszennych

Jak widać z powyższego w nasionach chia drzemie ogromna moc składników pozytywnie wpływających na nasze zdrowie, zatem warto używać ich na co dzień. Nie mają one praktycznie smaku więc śmiało można dodawać do wszystkich posiłków, soków czy koktajli. Doskonale się również nadają do zagęszczania zup i sosów.

 

SLIMCOL . IDEALNY I ZDROWY SPOSÓB NA UZYSKANIE WYMARZONEJ SYLWETKI

 

źródło: „Odkrywamy nasiona chia” Beverly Lynn Bennett

Gru 18

Co dzieje się z organizmem gdy stres staje się największym wrogiem ?

IDEALNY PREZENT POD CHOINKĘ. SUPLEMENT 100 % NATURALNY

Stres pozytywny jest dla nas motywatorem, kiedy pojawia się napędza do działania, dodaje sił, zwiększa koncentrację, powoduje, że mamy więcej energii na pokonanie przeszkody. Co jednak kiedy stres jest przewlekły ? Kiedy dzieje się w naszym życiu coś o czym nie możemy przestać myśleć ? Co nie pozwala zasnąć ? Co powoduje dziwne uczucie ścisku w sercu ? Co wtedy ?

 

 

 

 

Stres przewlekły i taki, który nie pozwala nam spokojnie żyć ma tragiczny wpływ na nasz organizm ….

T R A G I C Z N Y

Atakuje neurony

Stres niszczy komórki nerwowe w hipokampie. Jest to część mózgu odpowiedzialna za uczenie się i regulację nastroju. Stąd depresja wywołana długotrwałym napięciem.

Atakuje oczy

Pod wpływem stresu źrenice rozszerzają się i dochodzi do obkurczenia naczyń krwionośnych, do zaburzenia przepływu krwi a ciśnienie wewnątrz gałkowe staje się nieprawidłowe. Te symptomy sprzyjają rozwojowi jaskry.

Atakuje zmysł słuchu

Przewlekły stres powoduje, że uwalniana jest spora ilość glutaminianu. Jest to neurotrasmiter, który aktywuje w mózgu ośrodek słuchu. W wyniku tego słyszymy szumy, a nawet może zdarzyć się tak, że dochodzą do nas dźwięki, których w ogóle nie ma.

Atakuje mięśnie

Stres powoduje nasilenie przemiany materii. To nic groźnego. Ale jeśli sytuacja stresowa jest przewlekła przyspiesza rozkład białek. Nie służy to z pewnością osobom trenującym i chcącym utrzymać tkankę mięśniową.

Osłabia system immunologiczny

Sytuacje stresowe jeśli pojawiają się na krótko mogą nawet wspomóc system odpornościowy organizmu. Co innego jednak dzieje się kiedy następuje przeciążenie organizmu na skutek takich sytuacji. Uwalniany jest wówczas hormon o nazwie kortyzol, który osłabia komórki systemu immunologicznego i zaburza ich funkcjonowanie. W sytuacjach zatem stresowych ludzi łatwiej się przeziębiają.

Podnosi poziom cukru we krwi oraz zwiększa ciśnienie

Ten sam hormon – kortyzol – podnosi ciśnienie i zwiększa poziom cukru we krwi. Dzieje się tak dlatego, że organizm chce dostarczyć nam energii potrzebnej do zwalczania stresu. Gdy jednak glukozy zaczyna brakować organizm pobiera ją z białka i ogranicza jej zużywanie chcąc pozostawić jakieś rezerwy. Kortyzol stymuluje też aktywność lipazy – enzymu, który powoduje rozkład tłuszczów. A nadmiar substancji tłuszczących we krwi sprzyja odkładaniu się ich na ścianach tętnic. Krew wówczas nie może swobodnie przepływać co w efekcie może powodować zawały, udary, niedokrwienia kończyn.

 

Uderza w serce

Hormon stresu sprawia, że nasze tętno podwyższone bywa nawet o 400 %. Gdy sytuacja stresowa trwa długo spowodować to może zaburzenia rytmu serca, nadciśnienie, niewydolność krążenia, miażdżycę czy nawet zawał.

Zaburza funkcje układu oddechowego

Sytuacje stresowe powodują, że wzrasta zapotrzebowanie na tlen dlatego oddychamy szybciej. Ale w przewlekłym stresie może dojść do hiperwentylacji co znów powoduje napady lęku lub nawet spowodować omdlenie. Chroniczne napięcie zaburza więc funkcje układu oddechowego zwiększając ryzyko chorób np. astmy.

Aktywność jelit redukuje do minimum

Organizm ma tak dużo pracy w sytuacji stresowej, że zostaje zaburzony rytm trawienia co na dłuższą metę może powodować chorobę wrzodową i inne dysfunkcje układu pokarmowego.

Powoduje ubytki kości

Udowodniono, że stres powoduje ubytki w kościach. Wynika to z podwyższonego stężenia noradrenaliny – jest to hormon, którego duże ilości uszkadzają komórki szkieletowe. Przeprowadzono badanie na szczurach, które dowiodło, że te gryzonie którym podniesiono poziom noradrenaliny we krwi cierpiały z powodu spadku masy kostnej.

Hamuje aktywność narządów rozrodczych

Dzieje się to z powodu potrzeby zaoszczędzenia energii. W dłuższej perspektywie w organizmie zwiększa się poziom prolaktyny, która odpowiedzialna jest za cykl miesiączkowy u kobiet a za produkcję plemników u mężczyzn. Nadmiar tego hormonu powoduje zaburzenia hormonalne, które są ciężkie do wyleczenia.

Wszystkie negatywne efekty, które dzieją się z naszym organizmem pod wpływem stresu są początkowo zupełnie nie widoczne. Rzadko również myślimy o tym, że długotrwały stres może nas najzwyczajniej w świecie wykończyć. Dlatego też skoro już sytuacja stresowa ma miejsce nie szukamy możliwości aby choć trochę nasz organizm oszczędzić. Pamiętajmy więc aby zadbać o relax w sytuacjach napięcia: basen, sauna, spacer, wyjazd na 2 dni w siną dal …. Wszystko co pozwoli zniwelować choć część skutków ubocznych jakich stres dokonuje w organizmie.

 

.

Starsze posty «