«

»

Sty 01

Twoje zdrowie zaczyna się od właściwej diety

 

Każdy z nas chce zachować zdrowie, chce być wsparciem dla bliskich, dla rodziny, chce żyć jak najdłużej w dobrej formie, ale przy okazji mało kto dba o to, aby tak właśnie było.

W obecnych czasach jesteśmy wręcz zalani produktami przetworzonymi, puszkowanymi, gotowymi, w pięknych opakowaniach często z napisem: „bez fosforanów, bez konserwantów”, kiedy to wydaje nam się, że produkt jest zdrowy … chętnie z nich korzystamy, bo kuszą swym wyglądem. Coraz częściej jemy w restauracjach, w fast foodach, w biegu … bez przemyślenia, że nasze marzenia o długim i zdrowym życiu sami rujnujemy …

Warto przemyśleć i przeanalizować to co trafia na Twój talerz i dokonać zmian. Zadbać o swoje zdrowie …

Pierwszym do tego krokiem jest silne postanowienie zerwania z dotychczasowymi złymi nawykami. Uświadomienie sobie tego, że naszym celem nie jest to, aby się najeść, a to aby się odżywić !

Nie masz siły ? Nie masz energii ? Chodzisz niewyspany ? Zapadasz na infekcje ? Choroby ? Miewasz bóle głowy ? Masz kiepską pamięć ? To właśnie oznacza, że nie odżywiasz się, a najadasz tylko lub zaspokajasz głód.

Zacznij od wyeliminowania śmieciowego jedzenia i fast foodów kompletnie. To jest największy Twój wróg. Więcej niż połowa tego co jesz niech składa się z produktów surowych: warzyw i owoców. Ponadto pełne ziarna zbóż: kasze, otręby, sorgo, ryż naturalny a także rośliny strączkowe. Wyeliminuj gazowane, słodzone napoje. Pij w zamian tylko wodę, ponadto herbatki ziołowe: mięta, rumianek, pokrzywa, skrzyp polny itp. … Jeśli nie możesz żyć bez mięsa to je chociaż ogranicz, komu natomiast mięso jest obojętne niech całkowicie je wykluczy. Wielokrotnie zostało udowodnione, że mięso nie jest nam potrzebne, że sprzyja powstawaniu procesów gnilnych w jelitach. Spytasz skąd wówczas będziesz czerpać białko ? Nie martw się, zjadasz go za dużo, a tyle ile Ci trzeba znajduje się w dwóch porcjach fasolki, soczewicy, komosy ryżowej, bobu czy groszku. Warto przeczytać więcej na temat mięsa, o którym pisałam TUTAJ.

Kolejna sprawa to ilość jedzenia i pory przyjmowania posiłków. Większość z nas je zdecydowanie więcej niż powinna. Organizm nawet nie nadąża trawić tego co przyjmujemy. Nie ma czasu, bo zanim strawi jeden posiłek to do organizmu trafia kolejny. W zupełności wystarczą trzy posiłki dziennie (zdrowe), lub nawet dwa (zdrowe!!!). Ja jem zwykle dwa i doskonale się z tym czuję. Przerwy między tymi posiłkami to czas na wyrzucenie pozostałości jakichś pestycydów, odpadów itd., czas na przetrawienie wszystkiego i oczyszczenie. Jeśli jeszcze będą to stałe godziny to już perfekcyjnie. Organizm przyzwyczai się do tych godzin i zawsze będzie wiedział kiedy i co ma robić. Nie popijaj posiłków, pij tylko pomiędzy nimi. A poranek rozpocznij od 2 szklanek ciepłej wody, może być z cytryną.

Oto co powinno znaleźć się w Twojej codziennej diecie:

Nasiona – ziarna sezamu, pestki dyni, słonecznika dodane do sałatek

Owoce – owoce głównie jagodowe, ale inne też i wyciskane z nich soki

Warzywa – szczególnie te zielone

Rośliny strączkowe – soczewica, ciecierzyca, zawierają mnóstwo błonnika i substancji odżywczych

Zboża – kasza jaglana najlepsza, komosa ryżowa super, amarantus, kasza gryczana

A czarna lista, której nie dotykaj to :

Chipsy – bogate w tłuszcze trans, pełne rakotwórczych akrylamidów

Kiełbasy, parówki, mielone mięsa – działanie silnie rakotwórcze

Mięsa grillowane – efekt ten sam co powyżej

Mięsa marynowane, wędzone – to samo

Pszenica – o niej pisałam TUTAJ

Nabiał zwierzęcy – przyczynia się do choroby wieńcowej i innych chorób przewlekłych

Słodycze – nafaszerowane chemią plus cukier – biała śmierć

Używki – jeśli już to od czasu do czasu winko i to czerwone wytrawne

Napoje gazowane i soki kupne – silnie zakwaszają organizm

 

NIECH TO BĘDZIE TWOIM MOTTEM:

źródło : „Dieta długowieczności” Krystyna Dajka

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge