«

»

Wrz 02

Bieganie Twoim lekarzem

Nic tak nie niszczy organizmu jak długotrwała

fizyczna bezczynność

Arystoteles

Aktywność fizyczna potrzebna jest każdemu z nas – czy jesteś młody czy stary nie zaniedbuj tego. Dzięki obciążeniom fizycznym :

– wspomagamy prawidłowe funkcjonowanie serca

– mięśni

– układu krwionośnego

– wspomagamy wydalanie toksyn z organizmu

– zwiększamy nasycenie tlenem

– zwiększamy ogólną objętość krwi

– zwiększamy ilość i wielkość mitochondriów

– obniżamy stężenie trójglicerydów

– uodporniamy organizm

– wzmacniamy kości

– wzmacniamy odporność na stres

Najlepiej nie szukać wymówek, a uświadomić sobie, że ruch to nasze „pożywienie” – dla mięśni, organów wewnętrznych, mózgu. Bez tego „pożywienia” organizm słabnie, choruje i starzeje się.

Jedną z alternatyw jest bieganie. Jest to wspaniały i tani sport.

Spartańczycy mawiali:

Jeśli chcesz być silny – biegaj, jeśli chcesz być zdrowy – biegaj,

jeśli chcesz być mądry – biegaj

Ja bym do tego dorzuciła: jeśli chcesz być szczęśliwy – biegaj

I teraz rozwijając temat trochę – bieganie zabezpiecza organizm przed osteoporozą. Zjadanie wiadra wapnia nigdy nie będzie tak skuteczne. Biegacze znacznie rzadziej zapadają na chorobę wieńcową – mają bowiem niższe ciśnienie tętnicze krwi a dodatkowo biegając pozbywają się tłuszczu, który jak wiemy ma wpływ na rozwój tej choroby. Następnie płuca – ten narząd u osób biegających jest pojemniejszy niż u osób biernie spędzających czas. Oznacza to, że jeden oddech powoduje dostarczenie większej ilości tlenu do mięśni i innych organów.

Peter Schnohr z Instytutu Kardiologii w Kopenhadze oznajmił, że ostatnie badania wykazały wydłużenie życia o 6,2 lat u mężczyzn biegających i o 5,6 u kobiet biegających. Nie trzeba przy tym jakoś nadzwyczajnie się forsować. Dla korzyści zdrowotnych wystarczy spokojnie trzy razy w tygodniu.

Bieganie wzmacnia odporność – ludzie uprawiający ten sport rzadziej chorują, są odporni na infekcje i łagodniej przechodzą przeziębienia.

Poza wymienionymi wyżej korzyściami rzecz jasna mamy zgrabną sylwetkę i krem przeciwzmarszczkowy w pakiecie gratis. Sport ten sprawi, że staniesz się o 10 – 15 lat młodszym od rówieśników. Samopoczucie Twoje przy okazji będzie w nienagannej formie. Podczas biegania bowiem wydzielają się endorfiny, inaczej zwane hormonami szczęścia, które zapewniają dużo energii, poczucie spokoju psychicznego oraz działają przeciwbólowo.

Należy przestrzegać kilku zasad podczas biegania, które zapewnią utrzymanie rześkości, młodości i zdrowia. Oto one:

– biegać należy po ziemi czy trawie – bieganie po asfalcie może uszkodzić stawy, a

nawet doprowadzić do ich zapalenia

– jeśli ktoś z was wcześniej nie biegał niech łączy bieg z chodem – na zmianę

– biegać należy lekko i swobodnie stawiając krótkie kroki – uderzenie piętą o

podłoże powoduje, że strumień krwi w żyłach przemieszcza się do góry, a to

stanowi masaż wzmacniający ścianki naczyń i żył

– po bieganiu najlepiej położyć się z nogami uniesionymi do góry (powyżej poziomu

serca) na połowę tego czasu jaki wykorzystało się na bieganie – po bieganiu 70%

krwi znajduje się poniżej poziomu serca, a dla niego to nie lada wysiłek

przepompować tę krew do góry dlatego należy mu pomóc

– jeśli ktoś biega wieczorem powinien to robić nie wcześniej jak 2 – 3 godziny po

jedzeniu

– bieganie powinno przynosić radość, a nie kojarzyć się z torturami, co zdarza się

czasem w przypadku osób, które robią to na siłę kiedy mocno chcą schudnąć

Zachęcam wszystkich do tego rodzaju aktywności fizycznej. Samopoczucie nie do opisania plus kondycja odczuwalna np. przy wchodzeniu po schodach na czwarte piętro 🙂 a do tego mega korzyści dla zdrowia.

SlimCol-1

Odchudzaj się z w 100 % naturalnym suplementem diety. Kliknij w obrazek i przejdź do sklepu

.

Źródło: „Czy można żyć 150 lat” Michał Tombak

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge