«

»

Mar 29

Jak szybko zgubić 2 – 3 kg, które nagle przybyły po świętach

Ciężko oprzeć się świątecznym smakołykom, które lądują na świątecznym stole. Nawet gdy mamy dobre chęci i plan nie objadania się, w momencie gdy zasiądziemy przy świątecznym stole zwykle postanowienia odstawiamy na bok …. a plan zjedzenia tylko jednej porcji sałatki kończy się słowami: „aaaa dobra, są święta … „

No ale jednego dnia poszalejemy, drugiego dnia poprawimy, chwila już po świętach – no ale podojadać trzeba 🙂 – to już mamy trzy dni …. żołądek już trochę zwiększył swój rozmiar a apetyt, jak to mówią, rośnie w miarę jedzenia i dnia kiedy przestać nie widać 🙂

Aby wyjść z transu, nie wystarczy powiedzieć sobie: „ok, jem, ale w mniejszych ilościach”. To pojęcie względne i w sumie nie wiadomo kiedy to już mniej a kiedy za dużo i w większości przypadków to nie działa. Trzeba zupełnie zmienić dietę.

Czyli od jutra:

1. Codziennie rano wypij duży kubek (300 – 400 ml) ciepłej wody z wyciśniętym sokiem z jednej cytryny.

2. Dalej w ciągu dnia za każdym razem gdy poczujesz głód – wypij szklankę wody (może być również zielona herbata, zioła czy woda z cytryną) (gdy po wypiciu wody nadal będziesz odczuwać głód będzie to oznaczało, że faktycznie czas na posiłek) – ten punkt jest bardzo ważny !

2. Odstaw pieczywo, makarony, ciasta – generalnie produkty mączne.

3. Jedz do woli warzywa i owoce: gotowane, surowe … pij soki świeżo wyciskane czy koktajle (zblendowane owoce czy warzywa)

4. Kiedy Cię skręca i kiszki marsza grają (w końcu może nie być lekko żyć o marchewce, kiedy kilka dni pakowało się w siebie wszystko) ugotuj kaszę (jaglana, gryczana) – to zaspokoi Twój głód na dłużej.

5. Późnym popołudniem czy wieczorem głód się nasila – gdy go poczujesz wyjdź natychmiast na spacer, wróć po godzinie i znów wypij szklankę wody. Gdy wrócisz będzie Ci już szkoda zaprzepaścić starania tego dnia i prawdopodobnie nie dotkniesz już nic.

Kolejny dzień będzie już łatwy i przyjemny w wytrwaniu przy postanowieniach 🙂

Trzymaj się tych punktów przez tydzień ale pamiętaj: po tym czasie nie rzucaj się ponownie na słodycze, fast foody czy inne przetworzone i nie zdrowe potrawy …

POWODZENIA 🙂

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge