«

»

Lut 14

Osteoporoza – dlaczego kości stają się słabe i łamliwe oraz jak temu zapobiec i jak leczyć ?

Naturalna witamina D + K

Ostatnimi czasy osteoporoza we wszystkich rozwiniętych krajach zaczyna zajmować pierwsze miejsce wśród chorób cywilizacyjnych. I tak jak dotychczas mówiono, że dotyka ona częściej kobiet niż mężczyzn, tak teraz okazuje się, że obie płcie narażone są na nią jednakowo. Pierwsze jej objawy występują już u osób w wieku 30 lat, a bywają i przypadki kiedy to u 8 – 11 letnich dzieci stwierdza się wystąpienie tej choroby.

Dlaczego mocne i zdrowe kości stają się słabe, łamliwe i kruche ?

Osteoporoza oznacza odwapnienie kości. Jeśli w tkance kostnej zaczyna brakować wapnia kości stają się podobne do sera z dziurami.

No dobrze. Wapń znajduje się w mleku czy generalnie nabiale. Dlaczego więc stwierdza się jego brak u osób pijących dużo mleka ? Bo wapń w postaci jakiej go przyjmujemy czyli pasteryzowane, odtłuszczone mleko, to wapń trudno przyswajalny.

Pierwiastek ten występuje w naturze w dwóch postaciach:

  • dobry” wapń – organiczny i łatwo przyswajalny występuje w warzywach i owocach, w świeżo przygotowanych sokach, jajach, kiełkach pszenicy, owsa, miodzie, otrębach, orzechach i świeżym mleku prosto od krowy czy kozy.
  • zły” wapń – nieorganiczny i trudno przyswajalny występuje w produktach rafinowanych, w chlebie, pasteryzowanym lub gotowanym mleku i wszystkich otrzymanych z niego kwaśnych produktach, we wszystkich produktach podgrzanych do temperatury powyżej 100 stopni: gotowanie, smażenie i w preparatach wapnia otrzymywanych syntetycznie.

Jeśli więc przeważająca ilość Twojej diety to produkty z drugiej grupy możesz być pewien, że osteoporoza i Ciebie dopadnie.

We krwi mamy ciągle mniej więcej tę samą ilość wapnia i w przypadku gdy zaczyna go tam brakować zostaje on pobrany z kości. Jeśli wapnia nie dostarczamy z zewnątrz, po trochu, po trochu, dzień po dniu masa substancji kostnej nam się zmniejsza.

Produkty takie jak mięso, ser, cukier, tłuszcze zwierzęce przyczyniają się do zmniejszenia ilości wapnia w kościach. A cukier jest głównym jego wrogiem. Podczas trawienia cukru powstaje wiele trujących kwasów. Aby te kwasy wyrzucić z organizmu potrzebna jest ogromna ilość soli mineralnych, w skład których wchodzi rzecz jasna wapń. A skąd organizm ma je czerpać ? Ano właśnie z kości i zębów !

Kolejnym produktem zaburzającym wymianę wapnia są produkty mączne. W takich produktach wapń zawsze występuje w formie ciężkoprzyswajalnej.

A co ma wpływ na lepszą przyswajalność wapnia ? Witamina D i C.

Na regulację wymiany wapnia w organizmie ma wpływ witamina D, z której w nerkach powstaje związek, który sprzyja przyswajaniu wapnia. Reakcja ta jednak jest możliwa przy jednoczesnym udziale witaminy C. Obie witaminy zatem są niezbędne w roli przyswajania wapnia przez układ kostny.

No i mamy jeszcze ruch. Im go mniej tym większe prawdopodobieństwo powstania osteoporozy.

Podsumowując, przyczynami powstania osteoporozy są:

  • brak w organizmie witamin C i D
  • odżywianie się produktami poddanymi obróbce cieplnej
  • spożywanie małych ilości warzyw i owoców oraz przygotowanych z nich soków
  • długie gotowanie i smażenie
  • palenie tytoniu
  • brak ruchu
  • spożywanie w dużych ilościach mleka
  • spożywanie w dużych ilościach chleba i wyrobów mącznych
  • spożywanie w dużych ilościach cukru i słodyczy
  • spożywanie w dużych ilościach tłuszczów zwierzęcych
  • spożywanie rafinowanych pokarmów

Aby walczyć z tą chorobą lub do niej nie dopuścić należy spożywać w dużych ilościach warzywa, owoce oraz uzyskane z nich soki, w szczególności takie które zawierają dużo wapnia, witaminy C i D, fosforu, magnezu i potasu w szczególności: fasola, groch, brokuły, owies.

Biorąc pod uwagę powyższe większość z Was pomyśli, że uzyskanie wapnia z pożywienia jest nie lada wyzwaniem. No tak – wymaga wysiłku, ale jest coś co pomoże go pozyskać w dość prosty sposób. JEST TO SKORUPKA JAJA ! Jest ona doskonałym źródłem wapnia w 90 % przyswajalnym przez organizm. Ponadto znajdują się w niej inne niezbędne dla organizmu mikroelementy: miedź, fosfor, molibden, siarka, krzem, cynk i wiele innych. Skorupka jaja w swoim składzie jest bardzo podobna do składu kości i zębów. Została ona przebadana w długim 15 letnim procesie przez Niemieckich i Węgierskich naukowców. Wynik okazał się zdumiewający. Podawanie jej zarówno dzieciom jak i dorosłym przyczyniło się do zmniejszenia łamliwości paznokci i włosów, pomogło w kłopotach z krwawieniem dziąseł, zaparciami, bezsennością, pobudliwością, chronicznym katarze, astmie. Skorupka jaja nie tylko wzmacniała kości ale i usuwała z organizmu pierwiastki promieniotwórcze.

Terapię skorupką z jaja przeprowadza się następująco:

Skorupkę z jaja tylko ze znanego źródła (od babci ze wsi, cioci, sąsiadki – byle tylko mieć pewność, że kura odżywia się naturalnym jedzeniem i biega po trawce) zanurzyć we wrzątku na 5 minut. Wysuszyć, zemleć w młynku do kawy i spożywać po 1- 2 g dziennie przez okres miesiąca w styczniu a następnie w listopadzie. Teraz mamy luty wprawdzie ale możecie tę kurację przeprowadzić. Można dodawać skorupkę do soku czy zupy …. W tych miesiącach przeprowadzamy kurację leczniczą, natomiast na co dzień możecie stosować skorupkę jaja w ilości 0,5 – 1 g

.

źródło: „Uleczyć nieuleczalne” Michał Tombak

2 Komentarze

  1. Iwona

    Mi pomimo młodego wieku dokuczało „strzelanie” w kościach, zwłaszcza w biodrach przy szybkim chodzeniu. Dopiero jak zrobiłam badania składu kości okazało się, że mam osteoporozę. Teraz chodzę do specjalnej Poradni Leczenia osteoporozy w certusie, gdzie dostałam konkretne zalecenia dotyczące diety i suplementacji. Choć lekarz zaznaczył, że takie działania muszą być długofalowe to aj juz po kilku miesiącach zauważyłam, że biodra przestały się odzywać 😀

    1. ewelina

      Witaj Iwonko. Cieszę się w takim razie, że masz poprawę 🙂 Pozdrawiam i życzę zdrówka 🙂

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge