«

»

Sie 31

Skorupka jaja to nie śmieć !

Skład skorupki jajka jest bardzo podobny do składu naszych kości i zębów. Zawiera ona wszystkie niezbędne dla naszego organizmu mikroelementy, m.in.: wapń, żelazo, mangan, miedź, krzem, siarka, cynk, molibden i wiele innych, w sumie 27 !!! Wapń zawarty w skorupce jest przyswajalny w 90 %. Niemieccy i węgierscy uczeni badali skorupkę jajka i jej wpływ na organizm ludzki przez 15 lat. Efektem tych badań były niesamowicie pozytywne rezultaty. Okazało się, że Ci, którzy przyjmowali skorupkę z jajka mogli cieszyć się zdecydowanie mniejszą łamliwością paznokci, włosów, nie mieli problemów z krwawieniami dziąseł, zaparciami, pobudliwością, bezsennością, chronicznym katarem czy astmą. Dodatkowo badania te wykazały, że skorupka jajka usuwa z organizmu pierwiastki promieniotwórcze.

Ponieważ jest idealnym źródłem wapnia i wzmacnia tkankę kostną przynosi pożytek w zapobieganiu osteoporozie nie powodując żadnych skutków ubocznych.

skorupki-jaj

 

Michał Tombak, autor książki: „Droga do zdrowia” poleca przeprowadzanie skorupkoterapii w następujący sposób:

Skorupkę jajka zanurzyć na 5 minut we wrzątku. Pozostawić do wyschnięcia i zmielić w maszynce do kawy. Używać od 0,5 do 1 grama dziennie. Można spożywać ją z sokiem z ½ cytryny lub dodawać do kasz, twarogów itp. Kurację skorupką jaja należy przeprowadzać 2 razy do roku: w styczniu i w listopadzie w ciągu 30 dni, stosując 1g – 2g dziennie (dla porównania skorupka jednego jajka waży 8 gram).

Ja zdecydowanie preferuję jajka od jakiejś babinki ze wsi, ale te sklepowe (skorupki mam na myśli) są bezpieczne gdyż żadne metale ciężkie się w nich nie odkładają nawet gdy kura nie jest odpowiednio karmiona. Wynika to z natury, która chce w ten sposób ochronić zarodki w owych skorupkach. Teoretycznie 🙂 bo do mnie to jakoś nie przemawia …. Zdobyć jajka ze wsi to nie jakiś mega wyczyn, zatem może nie eksperymentujcie z tymi sklepowymi 🙂

Jestem ciekawa czy ktoś z Was jada czasem skorupki ?

 

źródło: Michał Tombak „Droga do zdrowia”

1 ping

  1. Jajko – jeden z najwartościowszych produktów spożywczych » SZLACHETNE ZDROWIE

    […] Zdrowe są nie tylko same jaja ale i ich skorupki. Mają one niesamowite właściwości, napisałam o tym odrębny artykuł, który warto przeczytać TUTAJ. […]

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge