«

»

Wrz 16

Niedobory magnezu – czy to już epidemia?

W czasach kiedy jeden dzień prześciga drugi, kiedy ich większość czy mniejszość nawet (wszystko jedno) mija w stresie, kiedy dieta nie jest odpowiednia a środowisko nie sprzyja, na niedobór czy nawet brak magnezu w żadnym wypadku nie możemy sobie pozwolić. Nasze ciało wymaga wręcz magnezu, a spożywanie produktów o dużej zawartości cukru i skrobi pozbawia nas tego pierwiastka w piorunującym tempie.

Niezwykle ciężko dziś pozyskać magnez skądkolwiek. Gleby są wyjałowione, rośliny pod wpływem nawozów utraciły zdolność jego wchłaniania, woda ze studni zawiera jakieś ilości tego pierwiastka, ale kto pije wodę ze studni ? a woda ze sklepowej półki najczęściej dostępna rzadko go zawiera o ile nie wcale. Przetwarzanie żywności również przyczynia się do zabijania magnezu.

A co daje nam ten niezwykły pierwiastek ? Chroni komórki naszego organizmu przed szkodliwym działaniem aluminium, rtęci, ołowiu, kadmu, berylu i niklu. Istnieją dowody na to, że niski poziom magnezu jest powodem odkładania się metali ciężkich w mózgu, a to skutkuje chorobą Parkinsona, Alzheimera czy stwardnienia rozsianego. U dzieci natomiast może powodować trudności w nauce.

Istnieje kilka witamin i minerałów, które bez dwóch zdań powinny być na odpowiednim poziomie w naszym organizmie i jednym z nich jest magnez. Dieta większości zawiera dużą ilość węglowodanów, a te szybko powodują jego niedobór. Niedobory te natomiast prowadzą do nadciśnienia, stanów lękowych, napięcia mięśni, złego funkcjonowania wątroby i mózgu, nowotworów oraz niewydolności serca.

Optymalna dawka to 100 – 200 mg dwa, trzy razy na dobę.

Oto lista schorzeń, które często związane są z niedoborem magnezu:

– choroba Alzheimera

– dusznica

– stany lękowe

– arytmia

– zapalenie stawów – reumatyzm

– astma

– autyzm

– ubytki w zębach

– mózgowe porażenie dziecięce – u dzieci, których matkom brakowało magnezu

– syndrom chronicznego zmęczenia

– zastoinowa niewydolność serca

– zatwardzenie

– depresja

– cukrzyca typu 1 i 2

– zaburzenia odżywiania – bulimia, anoreksja

– choroby jelita – choroba wrzodowa, zapalenie jelita grubego, alergie pokarmowe

– choroby serca

– nadciśnienie

– gorsze wyniki sportowe

– bezsenność

– kamienie w nerkach

– migreny

– stwardnienie rozsiane

– skurcze mięśni

– słabość i zmęczenie mięśni

– krótkowzroczność – u dzieci, których matkom brakowało magnezu

– otyłość

– osteoporoza – u takich osób dodatek magnezu odwracał uszkodzenia kości

– choroba Parkinsona

– zespół napięcia przedmiesiączkowego

– pierwotne nadciśnienie płucne

– zespół nagłego zgonu niemowląt

– udar

– insulinoodporność

Te choroby naprawdę mają związek z niedoborami magnezu. Miliony ludzi na świecie cierpi, a nie jest świadoma tego, że jedną z ważniejszych przyczyn choroby może być magnez. Jest on tak ważny dla nas jak tlen, jak pożywienie, jak woda !

Nie lekceważ tego !

3 Komentarze

  1. LikeAPro

    Magnez jest ważny, ale czasem aż za bardzo przeceniany. Jak chociażby w przypadku skurczów, często słyszę, o niedoborze magnezu, gdzie na skurcze większy wpływ ma niedobór potasu.

    Nie mniej magnez jest bardzo ważny, raz że choroby, o których wspomniano wyżej, dwa… Wspomaga regenerację organizmu, od siebie mogę polecić suplementację ZMA – czyli cynk + magnez, ciężko jest zapewnić organizmowi 100% RDA tych 2 pierwiastków, a brane razem przed snem (mimo że Magnez na noc nie jest tak dobrym pomysłem jak rano) znacznie poprawiają jakość snu. A jak wiadomo, lepsza regeneracja to większa odporność i co ważne lepsze samopoczucie. 🙂
    LikeAPro ostatnio opublikował…Biegaj z głowąMy Profile

  2. ewelina

    Jeśli chodzi o te skurcze to masz rację z potasem, jednak magnez również jest sprawcą…. Sama miewałam kiedyś w przeszłości, wystarczyło kilka dni suplementować magnez i jak ręką odjął …..

  3. Gosiek

    Jak już mowa o skurczach to u mnie zawsze w parze magnez plus potas. Wystarczy miesiąc przerwy i już czuję niedobory, dlatego teraz jestem na etapie – ja, magnez i potas – trzej amigos 🙂

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge