«

»

Sie 11

Najzdrowsze owoce

Ciemne owoce są bardziej wartościowe niż jasne, czerwone bardziej niż żółte, a kwaśne bardziej niż słodkie.

Aronia

Jest skarbnicą cennych przeciwutleniaczy, które hamują procesy starzenia się i zapobiegają chorobom nowotworowym. Owoce te pomagają pozbyć się toksyn z organizmu. Są pomocne w leczeniu chorób krążenia, obniżają ciśnienie krwi, wzmacniają ściany naczyń krwionośnych, poprawiają przemianę materii oraz łagodzą dolegliwości trzustki i wątroby.

Grejpfrut

Zawiera spore ilości witamin z grupy B oraz E i PP. Owoc ten działa przeciwmiażdżycowo, przyspiesza przemianę materii i reguluje trawienie. Grejpfrut zawiera likopen i karotenoidy, które zapobiegają nowotworom.

Czarna porzeczka

Zawiera spore ilości witamin C, E, H, B, A, wapnia, żelaza, miedzi, boru, cynku i manganu. Zdecydowanie przewyższają zawartością białą i czerwoną porzeczkę.

Jabłko

Występują w nim pektyny, które oczyszczają organizm z trucizn. Natomiast zawartość soli mineralnych, witaminy C i żelaza chroni przed anemią.

Mango

Zawiera błonnik, białko, potas, magnez, sód, witaminy C, A, B1, B2, PP.

Morele

Doskonale chroni przed anemią ze względu na bardzo dużą ilość żelaza. Ponadto zawierają prowitaminę A, wapń,potas, fosfor. Morele dodają blasku skórze i oczom.

Dzika róża

Owoc ten zawiera 100 razy więcej witaminy C niż cytryna !!!

Pomarańcza

Zawiera substancje aurapten, diosminy i hesperydyny, które blokują pierwszą fazę powstawania komórek nowotworowych. Pomarańcza zawiera również związki działające przeciwbakteryjnie oraz potas, który korzystnie wpływa na serce.

Truskawki

Kolejny owoc, który zawiera znacznie więcej witaminy C niż cytryna. Ponadto może się poszczycić mnóstwem witaminy B1 i B2 oraz masą makro i mikroelementów.

Winogrona

Cudowny owoc z bogactwem fosforu, wapnia i potasu. Działają odżywczo na mózg. A zawartość magnezu reguluje pracę systemu nerwowego. Dalej mamy cynk, miedź, bor i flawonoidy, które zapobiegają miażdżycy.

Żurawina

Pomaga w leczeniu zakażeń dróg moczowych i kamicy nerkowe. Dostarcza masę witamin i przeciwutleniaczy, działa oczyszczająco oraz chroni przed przedwczesnym starzeniem się.

Nie obawiaj się przybrania na wadze po spożyciu owoców,

nie szalej jednak z nimi i staraj się nie jeść tych bardziej kalorycznych wieczorem.

Ułożyłam je w kolejności od najmniej do najbardziej kalorycznych: kcal w 100 g:

truskawki – 28

maliny – 29

porzeczki, poziomki, śliwki – 33

melon, arbuz, cytryny, grejpfrut – 36

agrest – 41

mandarynki – 42

pomarańcze – 44

jagody – 45

jabłka, brzoskwinie – 46

wiśnie, morele – 47

nektarynki – 49

gruszki – 54

kiwi – 56

aronia – 57

czereśnie – 61

mango – 67

winogrona – 69

banany – 95

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge