Joga – odchudzanie oraz jej inne zalety

Joga sama w sobie nie została stworzona do zbijania zbędnych kilogramów, skupia się raczej na przywróceniu równowagi psychicznej i fizycznej oraz pozwala lepiej zrozumieć swoje ciało i umysł. Jednak efektem ubocznym jest właśnie pięknie wyrzeźbiona sylwetka.

Efekty jogi widoczne są już niemal po pierwszych zajęciach. Rozciągają się mięśnie i aktywowane są ich głębokie struktury, poprawia się nasza postura oraz mobilność.

Istnieją dwa rodzaje jogi, które szczególnie wpływają na odchudzanie. Są to: ashtanga – jest to joga dynamiczna, oraz bikram – joga ćwiczona w temperaturze 40 stopni celsjusza. 

Jednak i ta podstawowa joga przyniesie Wam korzyści jeśli chodzi o sylwetkę.

Większości treningi odchudzające kojarzą się z wylewaniem siódmych potów na siłowni. Jeśli zatem nie po drodze Ci z takim wysiłkiem, joga mimo iż nie ma na celu przyspieszenia spalania kalorii, zrobi wiele dla Twojego ciała.

Joga usprawnia ciało poprzez wzmocnienie słabych jego części oraz rozciągnięcie tych zablokowanych. W związku z tym zaczyna działać obszar ciała, który dotychczas był pasywny.

Co to oznacza ? Te obszary ciała, porośnięte tkanką tłuszczową, które dotychczas były pasywne, zaczynają topnieć. Ponadto podczas praktyki jogi mięśnie nie zwiększają swojego obwodu a wydłużają się dlatego sylwetka rzeźbi się i smukleje.

To co jeszcze związane jest z jogą i odchudzaniem to niwelowanie stresu. Jak wiemy sporo z nas ma fazę na jego zajadanie, a że joga powoduje wzrost odporności na stres to i zajadanie maleje. Kolejna rzecz przywrócenie równowagi hormonalnej, co oznacza, że znikną huśtawki nastrojów i sięgnie po czekoladę w celu poprawy nastroju.

Jak widać joga i odchudzanie mają wiele wspólnego

Co jeszcze dostaniesz podczas praktyki jogi ? Całe mnóstwo:

  • wyregulujesz ciśnienie krwi

  • obniżysz poziom cholesterolu

  • obniżysz poziom trójglicerydów

  • poprawisz ruchomość stawów

  • zmniejszysz bóle stawów

  • zmniejszysz napięcie ciała

  • zmniejszysz zmęczenie

  • poprawisz wytrzymałość mięśni

  • zwiększysz koordynację ruchową

  • poprawisz trawienie

Wyobraź sobie, że praktykując jogę również odmłodniejesz 🙂 – pod wpływem jogi zwiększa się ilość antyoksydantów, podnosi się zdolność do samooczyszczania oraz samonaprawiania.

Następna ciekawostka – podwyższysz swój próg bólu. Joga zwiększa ilość istoty szarej w mózgu, przez to właśnie wzrasta tolerancja na ból.

Dzięki jodze zmniejszysz ryzyko zawału serca, miażdżycy, udaru, cukrzycy oraz wspomożesz leczenie arytmii serca

No i do tego super samopoczucie: wyciszony system nerwowy, stabilność emocjonalna, psychiczna równowaga i większy dystans do otoczenia.

Jeśli chcesz więc coś dla siebie i swojego ciała zrobić, a tak naprawdę nie masz pomysłu, tego nie lubisz, tamto za ciężkie itd. łap się za jogę 🙂

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie będzie publikowany.

CommentLuv badge