«

»

Cze 03

Jak to jest z tymi kwasami Omega 3 i Omega 6?

Kwasy Omega-3 stały się bardzo popularne kiedy zauważono, że Eskimosi, którzy prawie nie jedzą warzyw ani owoców, rzadko zapadają na choroby serca, alergie i nowotwory. Odkryto, że ich dieta była bogata w kwasy omega-3. Pomagają one zapobiegać różnym chorobom, zachować młodość i poprawić nastrój. Jedząc omega-3 unikniesz choroby Alzheimera, choroby serca czy alergii. Stanowią one budulec naszych komórek. Wpływają na kształtowanie się i pracę mózgu. Okazuje się, że kobieta, która w czasie ciąży spożywa odpowiednią ilość kwasów omega-3 rodzi inteligentniejsze dziecko. Natomiast dzieci, które spożywają odpowiednią ich ilość lepiej się rozwijają, nie mają problemów z koncentracją, są sprawniejsze ruchowo i mają lepszy wzrok. Tym samym niedobór kwasów omega-3 u dorosłych powoduje zwyrodnienie plamki żółtej a co się z tym wiąże, utratę wzroku.

Osoby, którym brakuje kwasów omega-3 są narażone na śmierć z powodu chorób serca. Omega-3 mają zdolność rozrzedzania krwi i uniemożliwiają przyklejanie się krwinek do uszkodzonych ścian naczyń. Zapobiegają w ten sposób powstawaniu zakrzepów i zatorów.

Omega 6 posiadają silne właściwości przeciwzapalne, rozszerzają naczynia krwionośne i obniżają ciśnienie krwi, wstrzymują tzw. agregację płytek krwi, przez co krew łatwiej przepływa przez układ krwionośny, hamują syntezę cholesterolu, regulują działanie układu odpornościowego.

Zatem ile korzyści Omega 3 i Omega 6 przynosi naszemu organizmowi już wiemy, ale należy teraz odróżnić, które kwasy Omega 3 i Omega 6 są dla nas naprawdę niezbędne, a którymi suplementujemy się zupełnie bez sensu.

Są tylko dwa niezbędne kwasy tłuszczowe:

– kwas alfa linolenowy, w skrócie ALA – należy do kwasów tłuszczowych

Omega 3

– kwas linolowy, w skrócie LA – należy do kwasów tłuszczowych Omega 6

Po spożyciu kwasów ALA nasz organizm przetwarza je na kwasy EPA i DHA, jednak nie są one niezbędnymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi jak się powszechnie uważa, gdyż nasz organizm potrafi je wytworzyć sam.

To samo dotyczy kwasów z grupy Omega 6 czyli LA. Organizm wytwarza z niego dwa kwasy GLA i AA i tak samo jak w przypadku EPA i DHA nie są to niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, gdyż nasz organizm potrafi je wytworzyć sam.

I teraz tak: mówi się, że najlepszym źródłem niezbędnych kwasów Omega 3 są ryby. Okazuje się, że to gówno prawda. Olej z ryb zawiera kwasy EPA i DHA, które nie są dla nas kwasami niezbędnymi. Przy okazji jak będziecie np. w aptece weźcie opakowanie Omega 3 wyprodukowanego z oleju z ryb i spójrzcie na skład. Producent podaje, że produkt zawiera kwasy EPA i DHA.

Więc gdzie szukać niezbędnych kwasów z grupy Omega 3 i 6? Omega 3 znajdują się w dużej ilości w oleju z lnu i w niewielkiej w oleju z rzepaka (tu zwracajcie uwagę, aby był to olej organiczny). Natomiast kwasy z grupy Omega 6 znajdują się w oleju z krokosza barwierskiego, wiesiołka, maku, pestek winogron i słonecznika.

Istotny zatem jest podział kwasów Omega nie na 3 czy 6 a na pierwotne, które są dla nas niezbędne i na pochodne. Pierwotnymi Omega 3 są oczywiście kwasy ALA, a Omega 6 kwasy LA. Pochodnymi natomiast Omega 3 są EPA i DHA, a Omega 6 są GLA i AA.

Organizm człowieka sam przetwarza kwasy pierwotne na pochodne w ilości dokładnie takiej jakiej potrzebuje. Nie jest możliwe natomiast przetworzenie kwasów pochodnych na pierwotne.

Pierwotne Omega 6 są znacznie ważniejsze dla naszego organizmu niż pierwotne Omega 3.

Badania na zwierzętach pokazały, że po celowym wywołaniu u nich niedoboru Omega 6 szybko można było dostrzec ich negatywne efekty, natomiast niedobory Omega 3 nie tak szybko i łatwo wykazywały negatywne efekty dla organizmu.

Potwierdziło to również kolejne badanie, kiedy po celowym wywołaniu niedoboru Omega 3 i 6 u zwierząt chciano naprawić negatywne tego skutki. Okazało się, że podanie tym zwierzętom tylko Omega 3 nie przyniosło żadnych rezultatów, a nawet spowodowało negatywne w postaci zmniejszonej wytrzymałości naczyń krwionośnych. Natomiast po podaniu tylko Omega 6 bardzo łatwo i szybko osiągnięto pozytywne efekty zdrowotne.

Aby na wiele lat zachować dobry stan zdrowia należy regularnie spożywać Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe w postaci PIERWOTNEJ.

Można to osiągnąć pijąc codziennie jedną, max dwie łyżeczki oleju z lnu i oleju ze słonecznika (tylko i wyłącznie tłoczone na zimno !!!!!!!!!!!) w proporcji 1:3, lub po prostu zażywać suplementy. Polecam Omega Complex, które zawierają w idealnych proporcjach kwasy Omega 3-6-9 pierwotne i pochodne.

omega complex

OMEGA COMPLEX. Kliknij w obrazek i KUP TERAZ

Pierwotne Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe odgrywają ogromną jak nie najważniejszą rolę w zapobieganiu powstawania nowotworów. Wiadomym jest, że jeśli poziom natlenienia komórki spadnie o ok. 30 % wówczas taka komórka zmienia się w komórkę nowotworową. Innymi słowy tlen jest naszym komórkom niezbędny. Jednakże transport tlenu do komórek to nie taka prosta sprawa, bo np. uprawianie sportów natlenia krew ale nie koniecznie komórki. Przepuszczalność błon komórkowych zależy od ich budowy i tu właśnie Pierwotne Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe odgrywają swoją bardzo ważną rolę, ponieważ ich spożycie upłynnia te błony i dzięki temu odpowiednia ilość tlenu łatwiej dociera do komórki.

I na koniec dobra wiadomość dla odchudzających się 🙂

Zażywając PIERWOTNE Omega 6 dużo łatwiej i szybciej osiąga się spadek wagi bez względu na to jakie pożywienie się stosuje.

Mam nadzieję, że ten artykuł rozjaśnił trochę temat kwasów Omega i uświadomił tym, którzy nie zdawali sobie z tego sprawy jak bardzo ważną rolę odgrywają one w naszym organizmie.

 

 

 

 

Źródło:

Fish-oil supplementation reduces stimulation of plasma glucose fluxes during exercise in untrained males, British Medical Journal of Nutrition (2003)

Omega-6 fatty acids and risk for cardiovascular disease, Harris WS, Mozaffarian D, 2009

Ukryte terapie, Jerzy Zięba

Inni użytkownicy przeczytali również

7 Komentarzy

Skip to comment form

  1. Misiek

    A czy zamiast oleju lnianego i słonecznikowego nie wystarczy zjadać siemienia lnianego i słonecznika ?

  2. ewelina

    Witaj Misiek.
    Oczywiście, można to stosować zamiennie…. Ja np czasem piję olej lniany, a jak mi się skończy nie lecę do sklepu po następny tylko jem właśnie siemię lniane 🙂

    Pozdrawiam

  3. Aida

    Od nastepnego tygodnia zaczynam odchudzanie, kto się odchudza ze mna?
    Znalazlam w internecie dobry sposob na schudnięcie, wygoglujcie sobie – Jak szybko schudnąć Kamidoni zaleca
    Aida ostatnio opublikował…AidaMy Profile

  4. Ryszard

    proszę mi powiedzieć bo mi powiedzieli że olej lniany omega 3 z olejem z wiesiołka omega 6 powodują raka , bo nie można ich mieszać 3 z 6 .

    1. ewelina

      Witaj Ryszardzie. Nie mam pojęcia kto Ci powiedział takie rzeczy. Jest to oczywiście wierutna bzdura !!!

  5. ewelina

    Oczywiście, że można mieszać …….

  6. lniany

    ja jestem za olejem lnianym, który ma wiecej omegi niż rybki :p

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge